شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: همکاری بین مجلس و دولت جدید، صرف‌نظر از مسوولیت‌های قانونی باید براساس همدلی و هماهنگی باشد و مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و بهترین راهکار این است که هر دو منویات مقام معظم رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مدنظر رهبر انقلاب توجه جدی داشته باشد، گفت: دولت و مجلس با همدلی و اتحاد برای اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بین مجلس و دولت جدید، صرف‌نظر از مسوولیت‌های قانونی باید براساس همدلی و هماهنگی باشد، افزود: مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند و بهترین راهکار این است که هر دو منویات مقام معظم رهبری را محقق و انتظارات مردم را نیز برآورده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور و متکی به نیروهای داخلی و جوان را مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: انتخاب کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته و همچنین اندیشه‌های رهبر انقلاب نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای هم‌تراز جمهوری اسلامی تحقق یابد و و موجب رضایت مردم شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۶ مرداد سال ۵۸ سالروز همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی، گفت: محتوا و قالب در کشور مردم هستند چرا که در ابعاد مختلف و انتخاب‌های گوناگون نقش‌آفرینی می‌کنند؛ لذا اصلاح قانون اساسی ضرورتی بود که توسط خبرگان انجام گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه نقطه کانونی مقابله با جنگ نرم دشمن نماز جمعه است، افزود: نماز جمعه یکی از کانون‌های هجمه دشمن است و براساس فرموده رهبری ۷۰ درصد هجمه دشمن علیه نمازگزاران در نماز جمعه است و مهمترین مرکز سیاسی و عبادی است و اهداف دشمن را برای اقشار مختلف مردم تبیین کند.

وی با بیان اینکه بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد، گفت: اولین نماز جمعه اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) برپا شد و بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.

امام جمعه زنجان برپایی نماز جمعه را از برکات شکست طاغوت و شکل‌گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه عنوان کرد و گفت: اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد، وی نیمی از عمر خود را در زندان سپری کرده و توانست اولین نماز جمعه را برگزار کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha